kawan-kawan..

Wednesday, February 16, 2011

macam-macam kisah

salam semua,

Tetiba rasa nak tulis plak ari ni..tp tak tau nak tulis apa. Semua yang berlaku di sekeliling kita pasti ada sebabnya kan.. macam jodoh kita jugak la..Semua dah ditentukan oleh Allah swt..dan kita kena redha dan terima semua ketentuan darinya..

Kita juga seharusnya bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang ni..bila tgok orang lain yang tidak bernasib baik, kesian kan..mujurlah kita tidak begitu..kadang-kadang orang menyalahkan takdir semata-mata sedangkan dia tidak fikir bahawa semua itu ada hikmahnya. Allah membuat segala sesuatu mesti ada sebabnya.


                                    (PANTAI BELITONG, KALIMANTAN, INDONESIA..cantik kan..)

Kekadang kita duk ingat Allah tidak menolong kita kerana kita selalu di uji sedangkan Allah nak tahu sejauh manakah kita mampu menghadapi ujian dariNya. Sejauh mana kita sanggup berdepan dengan cabaran dan dugaan.. Itu yang sedikit sebanyak dapat mematangkan kita dari segi berfikir dan juga dari perbuatan serta tingkah laku kita.

Hidup ni juga hanya sementara..dan tak usahlah kita mendabik dada yang kononnya kita la yang baik dari segala hal..percayalah sesungguhnya manusia tidak pernah tiada kesalahan..sedikit sebanyak mesti ada..dan janganlan sombong dengan orang lain..manusia ni sama jer..miskin kaya takde beza di sisi Illahi.. 

                         '...sentiasalah tunduk ke bumi bila berasa tinggi sangat melangut ke awan...
                                                     ......masih ada yang minta dibelas dibumi ini...'

                                                    (INDAHNYA CIPTAAN ILLAHI..)

Em bukan nak membebel yer..saje nak meluah rase..untuk peringatan diri sendiri dan juga sesape la yg membaca entry ni.. oklah..nak sambung buat kerja jap ni..nanti jumpa lagi yer..nati kita tempek respi plak..

babai..tata..titi..tutu.. emmmuuuuahhhh..

No comments: